21 Aralık 2009

ikea-food ve mutfakla ilişkilerim

Güzel sofralarla ruh hali tamamen güzelleşen, yemek yemeyi ihtiyaçtan ziyade zevk olarak algılayan ve değişik tatlara ilgi duyan biri olmama rağmen, mutfağa neredeyse hiç girmiyorum. Hani ne yaparsa yapsın pişirdikleri bir türlü lezzetli olmayanlardan da değilim üstelik. Benimki düpedüz tembellik!

Örneğin akşam yemeğimi beş dakikada hazırladığım schnitzel ve baharatlı patates kızartmasının yanına açtığım bir şarap ile geçiştirdiğim de oluyor.


Akşam yemeğini pas geçip, direk atıştırmalık bir şeyle öğünü geçirdiğim de oluyor:

Neyse ki arada sırada bana ev yemekleri getiren veya yollayan bir annem ile, hem market alışverişlerimi yapıp, hem de mutfağa girip italyan şovları yapan bir babam var. Yoksa ne yapardım biLmiyorum.

Bazen çok gaza geliyorum, özellikle de mutfak sever bir adam ile tanışınca inanılmaz bir yemek yapma arzusu içimi kaplıyor. Yine öyle oldu... En kısa zamanda mutfak ile ilişkilerimi geliştirmek için çalışmalara başlayacağım. O zamana kadar yeni keşfim olan tatları sizinle paylaşıyorum:

IKEA'nın yemekleri ile ilişkileriniz ne durumda bilmiyorum; ama ben onların meşhur soslu köftelerinin ve somonlu salatalarının sıkı bir hayranıyım.

Bu hayranlığıma bir de tatlıları eklendi. Üzerinde cocos bullar yazan paketteki hindistancevizi ve çikolatadan oluşan muffinler orgazmik bir lezzet. Son 4 saat içinde gidip gelip tamamını bitirdim.

Bir de şekli tam amatör ev kekine benzeyen bir tartlarını denedim. Kremasız, çikolatası yoğun tatlıları seviyorsanız, denemelisiniz. Yoğun badem ve çikolatasına rağmen, krema içermediği için hafif bir şeçim.



Evde uzun süredir yatan, nereden çıktığı hakkında hiçbir fikrim olmayan şarabı da sonunda açtım. Uzak durmak, başka seçenekleri denemek lazım.



Yarra Yering diye bir şarap markası var gerçekten. Dün gece saatlerce güldüm: http://www.yarrayering.com/ Üzerine eksisozlukten baktım, inanılmaz diyaloglar da yazmışlar. Onları okumak size en azından gülümsemeyi garanti ediyor.


Artık günün şarkısı ve fotoğrafı bu blogun bir nevi uzantısı olan tumblr'ımda, tıklayın resme ulaşın oraya! =)






Share/Bookmark

2 yorum:

stuven dedi ki...

o tartı biliyorum çok güzel:))

zillosh dedi ki...

bence de, yedim bitirdim biLe hepsini!! =))

Pinterest'im

Instagram'ım