06 Nisan 2015

Saraybosna'nın olmazsa olmazları Cevapi ve Burek için en iyi adresler


Saraybosna'ya yolunuz düşerse yapılacaklar listenizin ilk sıralarına elbette ki Ćevapi ve Burek yemeyi eklemelisiniz. İlk sıralarına diyorum çünkü defalarca ve defalarca yemek isteyecek ve doyamayacaksınız. O yüzden ne kadar erken yemeye başlarsanız o kadar az pişman olursunuz.

Eski şehirde her sokakta onlarca börek ve cevapi servis eden mekan var ve gerçekten hepsi lezzetli; ama gitmişken en iyilerini tatmak istiyorum derseniz, şu adres ve isimleri bir kenara not etmenizde fayda var.

"En iyi cevapi", buranın yerlileri arasında çekişmeli bir konu. Herkesin favorisi başka; ama bu çekişmede iki adres başı çekiyor. Bunlardan biri bir öğrencinin alabileceği en yüksek notu temsil eden beş rakamının karşılığı olan Petica, ikincisi ise "burada Cevapi yemediyseniz Saraybosna'ya gelmemiş sayılırsınız" denilen Zeljo.



Petica, Gazi Hüsrev Bey Camii'nin hemen yanındaki Bravadziluk'ta 29 numarada yer alıyor. Öncelikle kendinize bir boş masa bulabilmek için diğer bekleyenlerle çaktırmadan bir savaşa girmeniz gerekiyor; çünkü çok büyük sayılamayacak bir mekan ve her zaman müşterisi var.



Cevapi, köfte. Ama bizim bildiğimiz yediğimiz köfteden oldukça farklı; çünkü içinde soğan baharat filan yok. Gerçekten bugüne kadar yediğiniz en iyi köfteden bile daha çok çok çok daha iyi. Babam "Akhisar köftesinin üstüne tanımam diyordum, şu an kıyaslama bile yapamayacağım kadar iyi bir şey yiyorum." derken, annem "Çocuklar bugüne kadar size köfte diye yapıp yedirdiğim şeyler, aslında köfte filan değilmiş, kusura bakmayın." itirafında bulundu. 

Menülerde cevapi, ćevapčići olarak geçiyor, şaşırmayın. Yanında ince kıyılmış soğan ve sıcacık bir pide ile servis ediliyor. Burada 100 gr. 3,50KM, 200 gr. 7KM. 



İsmini yerel futbol takımından alan Zeljo ise Kundurdziluk 12 numarada yer alıyor. Zeljo ve Zeljo2 şeklinde birbirine çapraz iki şubesi var. İç dekorasyonu daha salaş olmakla birlikte, biz buradakini daha çok beğendik. O yüzden Saraybosna'ya yolunuz düşerse, gerçekten Zeljo'da cevapi yemeden sakın ola ki ayrılmayın. 




Bir de Galatasaraylıysanız, atlamamanız gereken bir adres de 1983 - 84 yılında on altı gol atarak gol kralı olan Tarık Hodjic'in lokantası Galatasaray. Kendisi işletmenin başında duruyor ve misafirlerini ilgiyle karşılıyor.




Gelelim Burek adreslerine... 

Ben kendimi bildim bileli anneannem Bade harika börek yapar, bir yiyen bağımlısı olur, sürekli "Börek yaptınız mı?" diye sormaya başlarlar. Anneannemin mutfağa börek yapmaya girdiği günler, bizim sülalede oldum olası oldukça heyecanla beklenir. "Bade'nin böreği"  böreği efsanesi bizim çevremizde yıllardır sürerken, Bade'nin böreğinin aslında Saraybosna'daki standart börek olduğunu keşfettik.

Petica ile aynı sokakta bulunan Bravadziluk 11 numarada bulunan Bosna, her daim kalabalık olan ve sürekli taze börek pişiren bir börekçi. Kıymalı, patatesli, otlu peynirli ve peynirli çeşitleri var. Hepsi çok lezzetli; ama benim favorim patatesli oldu. 






İkinci adres ise böreği eski usul kapalı metal tava içinde ve kömür ateşi ile pişiren Sac. Yine eski kentte, Bravadziluk'u kesen ara sokaklardan Bravadziluk Mali 2 numarada bulunuyor.





Kanınızı doyurduktan sonra, Bosna Kahvesi içmeyi unutmayın. Sunumu çok şık olduğu gibi, tadı da oldukça güzel. Türk kahvesi ile espresso'nun arasında diye tarif edebilirim. Kahve adreslerinden ve benim favorilerimden ayrıca bahsedeceğim.

Ayrıca Bravadziluk'a gelmişken, sokağın ilk başındaki yere uğrayıp, lokal biralarını da tadabilirsiniz. Üst katın dekorasyon ve ortamının daha güzel olduğunu belirtmeliyim.





Lezzetle kalın!

3 yorum:

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Güzel bir gezi olmuş.Ben cevapi yi Mostar'da yemiştim.Çok beğenmiştim.Tadı hala damağımda.
Böreği ise çarşı içinde bir restoranda yemiştim, bana sıradan gelmişti. Belki doğru adresi seçemediğimden bilmiyorum.
Afiyet olsun..
Yorumları pek cevaplamıyorsunuz ama yine de not düşeyim dedim :) Tüm eski Yugoslavya'yı gezmiş blogumda da paylaşmıştım. Eski Yugoslavya gezisi tam bir gurme turu oluyor.Karadağ, Mostar taraflarını da tavsiye ederim.

Mushaboom Dükkan dedi ki...

Ah yorum konusunda biraz tembelim galiba! Her yoruma çok mutlu oluyorum aslında, inanılmaz seviniyorum. Zaman ayırıp cevaplamak istiyorum sonra kalıyor.

Tüm eski Yugoslavya harika bir tatilmiş. Ben henüz sadece Saraybosna, Mostar ve Belgrad'ı gezdim, Karadağ'ı epey merak ediyorum. Onları okuyacağım bu akşam :)

Kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

Harika bir blog! Lütfen deneyimlerinizi paylaşmaktan hiç sıkılmayın :) Bu şehri kaç günde keşfettiniz acaba yakın zamanda bir tatil planı yapmayı düşünüyorum. Keyifli günler!

Pinterest'im

Instagram'ım