31 Ocak 2011

Over-dose ilham: Design*Sponge

Kendimi bildim bileli, kendimi bir yere ait hissetmek konusunda problemlerim vardı. Ailemle yaşarken 'nasıl olsa üniversiteyi kazanıp gideceğim' vardı aklımda. Üniversitenin ilk iki senesinde yaşadığım Cihangir'deki muhteşem eve zaten geçici bir süreliğine yerleşmiştim. Sonra taşındığım Fındıklı'daki ev lokasyon olarak muhteşem olsa da fazla küçük ve yüksek zemin olduğu için 'daha iyisi bulunana kadar bir durak' görevi gördü. Ardından bir süre Anadolu Yakası'nda yaşadım ve daha oraya taşınırken bile içten içe ilk fırsatta yeniden Avrupa Yakası'na döneceğimi biliyorum.

Bu bahsettiğim evlerin hiçbirinde iki seneden daha az yaşamadım. Düşününce yerleşmek ve benimsemek için oldukça yeterli bir süre. Yine de bu evlerin tamamını "yatak-duş" ile sınırlı ve pansiyon havasında kullandım. Mutfağa hiç girmedim, eşyalarımı hiç tam olarak yerleştirmedim, evde uyumak, ders çalışmak ve duş almak dışında neredeyse hiç zaman geçirmedim...

İlk defa şimdi yaşadığım evde aidiyet hissediyorum. Koşa koşa eve gidiyorum, evde çok keyifli vakit geçiriyorum, köşe bucak temiz olmasını sağlıyorum... Böyle hissetmemi sağlayan pek çok farklı faktör var. Bu evin tamamen benim ihtiyaçlarıma ve yaşam düzenime göre sıfırdan yaratılmış olması, evdeki duvar renginden çatala kadar her şeyin benim seçimim olması, öğrencilikten çalışma hayatına geçmenin dinlenmeyi zorunlu kılıyor olması, mevsimlerden kış olması, evcil hayatı daha da keyifli kılan Aşk...

Öyle ya da böyle dekorasyona merak saldım. Ev eşyası satan mağazalara, internet sitelerine, dekorasyon dergilerine ve tasarım web sitelerine. Gidip Hermes'ten mobilya almıyorum tabii, mobilyalarımın çoğu IKEA veya siparişle marangoza yaptırma. Ama bu dergiler, mağazalar, bloglar, web siteleri inanılmaz fikir veriyor. "Aa bunu ben de yaparım." diyorum, veya elimde fotoğrafla "Ben bunu istiyorum" diye döşemecileri geziyorum, annemle babama "Şöyle şöyle bir şey istiyorum nasıl olur?" diye akıl danışıyorum, akla hayale gelmeyecek kadar ucuz fiyatlara benzerlerini buluyorum. Nasıl keyifli bir işmiş!





 


Özellikle de Design*Sponge bu konuda bir ilah! Türkiye'deki çoğu dekorasyon dergisinin oradan kopya çektiğini de fark ettim. Başına oturdum mu saatlerce kalkamıyorum! Muhteşem evler, muhteşem fikirlerle dolu! Şiddetle tavsiye ediyorum...






Fotoğrafların tamamı Design*Sponge'tan!
Evinize aşık değilseniz, bazı değişiklikler yapmak istiyorsanız bu siteye göz atmadan adım atmayın. O kadar iyi.

1 yorum:

FAST SERVICE dedi ki...

Attention Dear!!!

DO YOU URGENTLY NEED A FAST LOAN?? FOR INVESTMENT?? CONSTRUCTIONS? EMAIL: (Informations@usa.com)OR(fastservice@mynet.com)

FAST SERVICE LIMITED.

www-info@usa.com
Informations@usa.com
fastservice@mynet.com
wwwinfoinvestment@gmail.com

Pinterest'im

Instagram'ım