12 Şubat 2015

Organik Beslenme, Lokanta Armut ve Taze Direkt

Kendi içimde çeliştiğim ve tutarsız olduğum çok konu var. Mesela Berlin'de saçma bir semtin ortasında, semtin geri kalanı ile alaksız ve harika bir mekan keşfettiğimde, "İstanbul'da neden böyle şeyler olmuyor? Mekanlar neden hep aynı semtlere açılıp duruyor? Böyle sürprizli ortamlara İstanbul'da da ihtiyacımız var!" diye tutturuyorum. 

Sonra birisi beni, İstanbul'da olağan hayatımda gitmeye alışkın olmadığım bir yerdeki mekana davet ettiğinde de "Hoppalaaa, ne yapacağız ki orada?" diyorum. Gittiğimde de  "Ne kadar ironik, ne kadar harika olmuş." diye bayılıyorum.

Lokanta Armut da bana aynen bu karmaşaları ve düşünce geçişlerini yaratan bir mekan oldu. Semt Etiler olarak geçse de, bizim bildiğimiz Etiler değil orası. Taksi ile giderken, "Ay ben galiba yanlış geldim" dedirten bir yerde. Ama kapıdan girdiğiniz anda harika bir atmosfer sunuyor. 

Resotoranın bir tarafı, İstanbul'un curcunası ve ışıklarına tepeden bakarken, diğer ucunda açık mutfakta şefler, mis gibi kokular yayarak harıl harıl çalışıyorlar. Yalnız mutfakta beyaz ışık var, mekanın geri kalanı sarı yumuşak lambalar ve mumlarla aydınlatılmış durumda. İsim kartları olarak da, armutlara bağlanmış minik kartonlar bulunuyor.



Lokanta Armut'un sloganı ve açıklaması çok net: İyi Yemek. 

Süslememişler, püslememişler, detaylandırmamışlar. Web siteleri de aynı yönde, çalışma saati, rezervasyon ve iletişim bilgileri dışında hiçbir şey yok. Dışarıya kapalı organizasyonlar için de hizmet veriyorlar. Lezzetli yemekler içeren partiler için alternatif ve güzel bir adres olabilir.  


Benim buraya gitme nedenim Taze Direkt ekibi ile tanışmaktı.

Biliyorsunuz, sağlıklı yaşama kararı aldım. Gelgelelim sağlıklı yaşam çok geniş bir kavram. Benim kadar korkunç beslenen birisi için, evde yemek pişirmeye başlamak, sürekli fast-food siparişi vermekten vazgeçmek de sağlıklı yaşam için büyük bir adım sayılabilir. Diğer yandan, tamamen organik beslenmeye ve eti bırakmaya, hatta vegan olmaya -çüş tabii niyetinde Adanalıyım, imkansız- her gün spor yapmaya kadar ucu açık.

Evde yemek pişiriyorum diyip, bünyemi kimyasallarla doldurma hatasına düşmemek için "Organik nedir?" ve "Organik gerçekten gerekli mi?"  sorularımın cevabını almak için ideal ortamdaydım.

Organik tarım yapılırken, hiç bir şekilde hormon, ilaç, suni gübre veya kimyasal kullanılmıyormuş. Hatta bir araziyi alıp, bugünden itibaren kimyasallara son vermek de yetmiyor, üç yıl boyunca bu kimyasallardan arındırdıktan ve toprak analizleri olumlu çıktıktan sonra, yetiştirdikleriniz organik sayılıyormuş. 

Organik beslenmek moda olduğu için, aslında organik olmayan bir sürü maddenin üzerine de %100 organiktir yazıldığı gibi bir gerçek var. Bu tuzağa düşmemek için de, organik ürün sattığını iddia eden herkese sertifikasını sormak gerekiyormuş.

Dolayısıyla, köy pazarından aldığımız ürünler evet taze, evet doğal; ama organik değil. Muhtemelen böceklendiği zaman, zirai ilaçlar o ağaçlara sıkılıyor çünkü. 

Vücudunuza katkı maddesi almak istemiyorsanız, organik şart oluyor bu durumda. Ayrıca, çevreci bir yaklaşımla, toprak, su kaynakları ve havanın kirlenmemesine de katkı sağlamış oluyorsunuz organik tercih ettiğiniz zaman. 

Bu bilgileri aldıktan sonra, Taze Direkt'in ürünleri ile hazırlanan Lokanta Armut spesyalleri önümüze gelmeye başladı. Rosto balkabağı çorbası, ızgara armutlu ıspanak salatası, naneli narenciye granita, kuzu pirzola, dana antrikot, tatlı patates röşti ve sabayon soslu tropik meyveler. 






Gelelim Taze Direkt'e. Organik pazarları filan dolaşmaya fırsatınız yoksa, bir web sitesi üzerinden ürünlerinizin siparişini verebiliyorsunuz. Kendilerinin Boğazköy çiftliğinde yetiştirdikleri ürünlerin dışında, çeşitli organik ürünler sunan markaların ürünlerinin de teslimatını sağlıyorlar. Soğuk zincir hiç bozulmadan ürünler evinize geliyor. 

Uyarmam gereken iki konu var. Birincisi hayvanlar açık alanda özgürce koşturup hareket ettikleri için kas yaptıklarından, etler alıştığımızdan sert. Ama pirzolası o kadar lezzetli ki gözüm kapalı tavsiye ederim. İkincisi de organik ürünler oldukça hızlı bozuluyor, o yüzden azar azar kullanacağınız kadar sipariş vermenizde fayda var. 

Ben eve teslim seçeneğini deneyimledim, hayatımda gördüğüm en güleryüzlü teslimat gerçekleşti. Dışarıda kar kış kıyamet koparken, evde, ıspanaklı peynirli tortellinime, bolluk ve bereketin simgesi olan biberiyeyi dalından kopartıp ekliyordum. 

Ve evet, evde yemek yapıp yemek çok keyifli olabiliyormuş. 


Sağlıklı kalın!

2 yorum:

karmahaskickedmyass dedi ki...

Taze Direkt çok sevdiğim insanların içerisinde olduğu bir proje. Şimdiye kadar sadece Anadolu yakasına servis veriyorlardı, yarından itibaren Avrupa yakasına servise başlıyor. :)

Handan dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.

Pinterest'im

Instagram'ım