25 Eylül 2014

Abiye Elbise Mabedi: Fatih

Ardı ardına gelen düğünler sebebiyle, yogitam ile hafta sonu etkinliklerimize bir yenisi eklendi: Abiye elbise alışverişi.

Kim "Şurada güzel elbiseler var." dediyse, hepsinin yolunu tuttup, bir sürü elbise denedim. Bazı yerlerdeki elbiseleri çok özelliksiz ve ağır buldum. Kesinlikle simsiyah, düz, hiç bir havalı detayı veya dekoltesi olmayan bir elbise giymek istemiyorum düğünlerde. Hala yaşım yirmilerdeyken ve düğün abartmak için güzel bir sebepken daha frapan modellerden ve cıvıl cıvıl renklerden yanayım. Diğer yandan da, bazı yerlerdeki elbiseleri ise fazla taşlı, fazla pırıltılı ve avam buldum. 

Rengi ve modeli istediğim gibi olanların kumaşları kötüydü, kumaşları iyi olanların hoşuma gitmeyen tül veya taş detayları vardı. Her şeyi hoşuma gidenler ise bir aylık maaşım kadar pahalıydı. Yalnızca bir gece giyeceğim bir elbiseye, o kadar yatırım yapmak da bana saçma geliyordu. Kumaş parçası eninde sonunda, o parayı bir elbiseye vereceğime atlar, bir ülkeye gider gezer tozarım, en azından ömür boyu anısı kalır.

"İstanbul'da yaşıyoruz, bu şehirde her şeyin bir ucuzcusu, outleti, toptancısı var, illa ki abiyenin de vardır." dedik. "Kadıköy'deki Opera Pasajı'na bakın." dediler, gittik. İçerideki onlarca mağazanın ve binlerce elbisenin bence yarısından çoğu direk çöptü, üstüne para ödeseler bile giymeyeceğim kıyafetlerle doluydu. Elbette o kadar seçeneğin arasından güzel birkaç parça bulduk, ama "İşte budur!" diyip, tereddütsüz alacağımız kadar sinmedi içimize. 


İkinci durağımız Fatih oldu. Vitrinlere bakınca, hafiften umutsuzluğa kapıldım. Çünkü vitrindekiler yine benim giymek isteyeceğim elbiseler değildi...Gelgelelim ilk girdiğimiz mağazada, tam istediğim gibi sırt dekolteli mavi bir elbise buldum, o kadar içime sindi ki, başka bir yere gitmeden, hemen aldım o elbiseyi. Nişantaşı butikleri ile kıyaslayınca gerçekten komik sayılabilecek bir fiyata üstelik! 



Daha sonra civardaki beş altı mağazayı daha gezdik. Dekolte, tül, ışıltı, dantel, sade; ne tarz isterseniz burada var. Üstelik eylül ayı, hepsinin indirime girdiği bir dönem. Eğer ki, bir düğün için abiye peşindeyseniz, üşenmeyin atlayıp gidin, yarım gününüzü ayırın, gerçekten başka her yerden çok daha uygun fiyata, istediğiniz gibi bir elbise bulursunuz. Şahsen ben, bundan sonra her sene eylül ayında yarım günümü ayırıp, gidip buradan bir elbise stoklamaya karar verdim. 

Ayrıca daha önceki düğünlerde giydiğim elbiseleri de pek yakında chucha boutique'te bulabilirsiniz, takipte kalın :)


Alışverişten bahsetmeye başlamışken, bu aralar ikinci bir alışveriş deneyimimi de online olarak ASOS'tan yaptım. Bir mezura alıp, kendimi ölçtüm, rakamları not ettim. Web sitesinde bulunan size guide tablosundan bedenimi kontrol ettim ve iki elbise ile bir de sütyen siparişi verdim. Paketim sorunsuz olarak elime ulaştı. Elbiseler de üstüme dikilmiş gibi oldu, birisini yukarıdaki fotoğrafta üstümde görebilirsiniz.  

Fatih'te alışverişimizi tamamladıktan sonra, çok eğlenceli bir geçite denk geldik. Ne olduğunu anlayamadık; ama eğlenceli kareler yakaladım. 





Keşfederek kalın!

Hiç yorum yok:

Pinterest'im

Instagram'ım