28 Aralık 2014

2014'ün özeti: My kitchen is for dancing!

Bu sene başlarken yazdığım ilk yazıda şöyle demişim: "Çünkü ben inanıyorum ve 2014 harika bir sene olacak!"

Oturdum ve 2014'te yazdığım bütün yazıları okuyarak, bu senenin özetini çıkardım. Elbette yaptığım ve yaşadığım her şeyi buradan yazamıyorum; ama yazmadığım şeylerin büyük bir kısmını da gerçekten unutuyorum. Bu blog, benim için bir nevi dijital bir hafıza. 


Yazılarıma baktığım zaman net olarak gördüm ki, bu sene gerçekten kazandığım parayı gözü kapalı olarak uçak biletlerine yatırmışım ve evde gerçekten hiç zaman geçirmemişim. Valiz toplamak, uyumak, duş almak, kıyafet değiştirmek için gelmişim ve hemen çıkmışım. "My kitchen is for dancing!" derken abartmıyorum, gerçekten de evde kendi başıma dans ettiğim zamanlar oluyor. Yazının sonuna geldiğinizde ne dediğimi anlayacaksınız :)


Benim açımdan liste liste 2014:



İzlediğim Filmler: La Grande Belezza, Blue Jasmine, Tabutta Rövaşata, Matmazel C, Yozgat Blues, Kemerlerinizi Bağlayın, Meydan, Dallas Buyers Club, The Broken Circle Breakdown, The Wolf of Wall Street  , Büyük Budapeşte Oteli, Nymphomaniac, Pas ve Kemik, 20.000 Days on Earth, Kış Uykusu, Pek Yakında





Okuduklarım: Oyun, Bir Kadının Hikayesi, Susan Sontag , Hayal, Lükse Övgü, Türk Lokumu, Aynı Yıldızın Altında, Osho Yaratıcılık , Yasaklı Apartman, Onwards, Born To Blog, Kocan Kadar Konuş, Garson ve Mutlu, Kısa Saçlı Kadınlar, Heralde Kız, Bir Gün,  Amazon Kadınlar Kulubü, Şıklığın Resmi Tarihi, Hiç Yoktan İyidir, Anais Nin, Güneş ve Ada.


Okuduğum kitapların neredeyse hepsi best-seller tarzı kitaplar olmuş. Görünen o ki bu sene, okuyarak hiç derinleşmemişim, sadece oyalanmış ve keyifli zaman geçirmişim. 



İzlediğim oyunlar: Katilcilik, Katil Joe, Garaj, Kim Korkar Hain Kurttan, Poz, Parkta Güzel Bir Gün ve Üst Kattaki Terörist 



Seyahatlerim: Berlin (1) (2) (3), Varşova (1) (2),  Şile, Maşukiye, BrüjBrüksel (2), Antwerpen (2), Paris (2), New York (1) (2) (3) (4) (5) (6) (7) (8) (9), Mardin (1) (2), Hasankeyf, Adıyaman Nemrut, Opener Festival, Sopot, Ausschwitz, Krakov, Lviv,  Adana (1) (2) (3), Güneşköy - Sığacık (1) (2) (3) (4) (5) (6) (7), Prens Adaları, Akyaka ve Gökova, Roma (1), (2), (3) (4), Amasra (1) (2), Dortmund, Lünen, Bochum, Düsseldorf, Diyarbakır, Elazığ Harput 


Hiç fena sayılmaz değil mi? Üstelik de bu sene ne kadar fazla mesailerle çalıştığımı göz önünde bulundurursak... Hem yurtiçinde, hem yurtdışında çok sokak arşınlamışım. 



Pişirdiklerim: Elmalı pancake, Burçaklı supangle, Kabaklı makarna, Havuçlu pilav


Dışarıda çok fazla yemek yedim bu sene, ama onları burada listelemek yerine Mekanist'e ekledim, daha fazla kişinin, daha sistematik bir biçimde yararlanmasını sağlamak umuduyla. 

Ayrıca, "Madem bu kadar çok dışarıda yemek yiyoruz, bunu da sistematik biçimde yapalım" dedik ve böylece Foodie İstanbul projesi doğdu. Umarım ki, 2015'te bu projenin adını çok daha fazla duyacaksınız.  


Bu seneki "hayat ve aşk" yazılarımdan bence en güzelleri:




Tavsiye içerikli dersli "how-to" yazılarım:

Bu sene, aldığım kararların hiçbirini uygulamadım. Hala kötü besleniyorum, uyku düzenim yok, evde her şey her yerde, kendime bakım için hiç zaman ayırmıyorum. Ülkede de gerçekten iç acıtıcı çok fazla şey oldu. Hepimizin içinden pılıyı pırtıyı toplayıp kaçıp gitmek geldi çoğu zaman. 

Yine de bu sene, evde kendi kendime umarsızca dans ettiğim veya gün içinde yüzümde saçma sayılabilecek kadar kocaman bir gülümsemeyle dolandığım harika anlarım oldu. 

Çok çalıştım, çok şey öğrendim, çok gezdim, güzel insanlarla tanıştım; o yüzden benim açımdan 2014 gerçekten güzel bir sene oldu.



Umarım ki bu sene de size bir şeyleri yapmak ve bir yerlere gitmek konusunda ufak da olsa bir gaz verebilmiş, "bir doz minik güzel şey" aşılayabilmişimdir. Çünkü bu sene tam 146 yazı yazmışım, yani yazmaya hiç azımsanmayacak kadar zaman ayırmışım.


Keyifli kalın!

5 yorum:

Leyla Seymen dedi ki...

Ne kadar çok gezmişsin yaa. :) Bu arada alınma ama çok kıskandım Garson ve Mutlu'nun tanıtımını yapmıştım çok okumak istiyordum sen okumuşsun bile. :/ Umarım 2015 hem senin için,hem benim için,herkes için çok güzel geçer. :)

S dedi ki...

Sevgili Sezen,

Ne güzel bir yazı olmuş yine. Bir süredir yoğunluktan, sessiz sessiz okuyor, ancak yorum yazamıyordum. Bu yazıya sessiz kalamadım :)

Bence kitap ve filmlere biraz daha vakit ayırmalı, birazcık daha derinleştirmelisin, epey oluyor, kitaplar konusunda sana daha önce de bunu söylemiştim. Şahsi düşüncem, özellikle kitaplar söz konusu olunca, özellikle gezmekle birbirini çok beslediklerini düşünüyorum.

Onun dışında, 2014 benim için birazcık kötü bir yıldı, yani yine çok dibe vurmadım tabi, ya da çok kötü hissetmedim, ama bir şeyleri çok da düzene sokamadım, yurtdışında sadece 3 tane şehir görebildim, yurt içini saymıyorum :) yine de, şu an iyiyim. iyiye gidiyor her şey ve bu bana umut veriyor. güçlü hissediyorum.

ve bir de, blogunu çok seviyorum. 2014'te, senin daha çok yazma kararı almanla birlikte, benim okumayı en çok sevdiğim blog burası oldu çok doğal bir akışla. şimdi baktığımda da, seyahat etme kararı aldığımda, daha az planlı hareket etmemi sağladığını söyleyebilirim. bir uçak bileti senin sayende yeterli olmaya başladı sanırım. şimdiden 2015'in ilk yarısında 3 ülkeye uçak bileti aldım bile :) ve bunda en büyük pay bu blogun. çok çok teşekkür ederim o sebeple. iyi ki sen de bu blog da varsınız :)

2015'in hepimiz için çok güzel geçmesini diliyor, seni pek çok öpüyorum.

Yağmurlu bir İstanbul sabahından sevgilerle,
Sevgican

Adsız dedi ki...



Sezen

Bende çok sevdim tüm yazdıklarını.
bana iyi geldi yzıların.
Sevgiyle ve aşkla...
Alev

mcnbl dedi ki...

Hayattan keyif almayı bilen, aldığı keyifle neşe ve pozitif enerji saçan sevgili Sezen!

Yazılarını her zaman merakla ve yüzümde bir gülümseme ile okuyorum^^ 2014 biterken ben de mutlu yıllar dilemek istedim~!

Umarım daha canlı, heyecanlı ve bol keşifli bir yıl seni bekliyordur 2015'te!^^

E.Sezen Türker dedi ki...

Leylacım,

Umarım 2015 gerçekten hepimiz için güzel bir yıl olur. Bu arada söylemeden geçemeyeceğim, yorumlarından yaşın, nelerle ilgilendiğin konusunda kafam karışıyor bazen :)

Sevgicanım,

Beni her seferinde çok duygulandırdığını biliyorsun değil mi? Kitaplar konusunda sana tamamen katılıyorum, özellikle de bu yıl neler okumuşum diye dönüp geriye baktığımda gerçekten bunu somut biçimde gördüm. Bütün seneyi deniz kıyısında güneşleniyor havasında okumalar yaparak geçirmişim. Bu konudaki tavsiyelerine de sanırım ihtiyacım var. :)

Hiç oturup karşılıklı konuşmadığım birini nasıl böyle sevebilir, yakın hissedebilir ve fikir sahibi olabilirim! Düşününce çok absürd geliyor; ama yine de dibe vurmanın dahi üstesinden gelebileceğin, en boktan anda bile "Aaa sıçarım. Bir sade kahve lütfen." diyip o anın keyfini çıkarabileceğin konusunda gerçekten en ufak bir şüphem bile yok.

Ayrıca çok çok mutlu oldum, uçak bileti almak, bence seyahat planını tamamlamak demek. Bileti aldığın zaman her türlü gidiyorsun, en kötüsü araştırmayı bile gidiş yolunda yapıveriyorsun. O yüzden senin adına çok mutlu oldum, istikametler neresi acaba diye merak içindeyim ayrıca. :)

Yine de her yorumunda başka bir şehirden sevgilerini gönderdiğini düşünürsek, seyahat etmedim demeye hakkın olmadığını ikimiz de biliyoruz. Sebebi iş de olsa, istikamet çok havalı olmasa da, hepsi aslında bir keşif!

2015'te çok ama çok mutlu olmanı diliyorum. Her sabah yatağından heyecanla kalkmanı, kahveni dudağında muzip bir gülümsemeyle içmeni...

Kocaman sevgiler,

Sevgili Alev,
Çok ama çok teşekkür ederim. Güzel enerjisini ve desteğini hissettiğim insanlardansın. 2015 gönlüne uygun bir yıl olsun umarım!

mcnbl,
Yaaa : )) Çok mutlu oldum. Gerçekten çok çok çok! 2014 biterken yakalayamadım bu yorumu, ama 2015'in ilk pazarından çok kocaman öpücükler ve sevgiler yolluyorum. Umarım hepimiz için coşkulu ve keyifli bir sene olur 2015! :*

Pinterest'im

Instagram'ım