07 Şubat 2010

500 days of Summer!




AŞKIN 500 GÜNÜ – 500 DAYS OF SUMMER – TÜRKÇE ALTYAZILI FRAGM
Yükleyen tiglonsinema. - Tüm sezonlar ve tüm bölümler


Bütün hafta sonunu evde geçirdim. Hem ihtiyaçtan hem de zorunluluktan.

Bütün hafta boyunca her gün iş çıkışını "happy hour" ilan edip gecesini uzun tuttuğum için vücudum yorulmuştu. Önümüzdeki iki haftasonumu da dağda geçirmeyi planladığım için bu evcil takılabileceğim bu aralarki tek haftasonumdu. Hem de geçersem resmen hukuk fakültesi mezunu olmamı sağlayacak, cuma günü gireceğim tek ders sınavım için biraz ders çalışmam gerekiyordu.

Malum bu hafta 14 Şubat haftası!
Hali hazırda çifte kumru misali bir sevgilim olmasına rağmen, "herkes için ortak özel gün olmaz" mantığım sebebiyle sevgililer günü bana herhangi bir anlam ifade etmiyor...
Sadece konseptleri seviyorum! Bu yüzden de haftanın konseptine uyarak bu hafta "aşk" "ilişki" temalı olacak her yazım.

"Bu bir aşk filmi değildir." diye başlayan dünya tatlısı bir film 500 days of Summer.
Bir dış sesin masal anlatması ve arada sırada gerçeklikten kopan sahneleri yüzünden bana "Amelie" çağrışımı yaptı.

Hayatının aşkını bulmadan mutlu olabileceğine inanmayan bir adam ve ciddi ilişkilerden köşe bucak kaçan bir kadının arasındaki ilişkinin hikayesi bu.


Kadın(Summer):
Bir erkek arkadaş istemiyorum.
Bir kadının özgür ve bağımsız olmak istemesine inanmıyor musun?
Birinin kız arkadaşı olma fikri beni rahatsız ediyor. Aslında genel olarak birinin bir şeyi olma fikri beni rahatsız ediyor.
Kendi başıma olmayı çok seviyorum. İlişkiler çok karışık. Birbirini incirebiliyorsun. Kim ister ki bunu? Genciz. Dünaynın en güzel şehirlerinden birine yaşıyoruz. Daha zamanımız varken eğlenebildiğimiz kadar eğlenelim. Ve ciddi meseleleri sonraya saklayalım.

Erkek (Tom): Kız erkek erkek arkadaş gibi isimler koymak zorunda değiliz. Sadece tutarlı olsun yeter. Yarın sabah uyanıp bambaşka olmayacağından emin olmam gerekli.

(Tanıdık geliyor bu bakış açıları değil mi? Ben kendimden çok şey buldum bu filmde :) Summer'in repliğini kaç yüz kere söylemişimdir bilmiyorum. )


İkilinin ilk karşılaştıkları andan, birbirlerinin hayatlarından ve akıllarından tamamen çıkmalarına kadar geçen 500 günü anlatıyor. Bu 500 gün de kronolojik olarak ilerlemiyor, her sahneden önce sayaç 1'den 500'e kadar karışık bir sıra ile duruyor.

Ben özellikle ekranın ikiye bölünüp, aynı anda "Gerçekler" ve "Beklentiler"in gösterilmesine bayıldım.


"Yılın birçok günü aleladedir. Başlar ve biter. Hakkında hiçbir şey hatırlanmaz. Birçok günün hayatın akışına hiçbir etkisi yoktur. Öğrendiği bir şey varsa, basit bir günlük olayın üstüne olağanüstü kozmik anlamlar yüklememesi gerektiğiydi. Tesadüf... Bütün olan buydu. Sonunda mucize diye bir şeyin olmadığını anlamıştı. Kader diye bir şey yoktu. “Olacağı varsa olur” diye bir şey yoktu. Artık emindi."

2 yorum:

Bugra dedi ki...

$u Beklenti - Gerçek olayı dikkatimi çekti. Ho$ bir filme benziyor. İzleyelim bakalım,

Te$ekkürler.. :)

Ve, o ayakkabıları hala unutamıyorum :)))

ReplikSitesi dedi ki...

teşekkürler çok güzel bir filmdi.. replikleri de mükemmel

Pinterest'im

Instagram'ım