08 Mart 2010

Alice bana da Pisholven ve Upelkuchen ayır!


Masallar hep çocuklar içinmiş gibi bir anlayış vardır. Aslında hepsindeki cinsel veya iyi kafa göndermelerini iyi tespit edersek, hiç de çocuklar için değil pekala muzur yetişkinler için olduklarını görürüz.

Ben masalların çocuklarının beynini yıkadığını düşünenlerden biriyim. "Beyaz atlı prens" bekleyip duran mutsuz kadınların sorumlusu da bu masallar, gerçekdışı algılar yaratan maddelere teşvik eden de yine bu masallar.

Masal dediğin, "masal"ı "gerçek" ile ayırt edebilecek yaştaki insanlar için olmalı. Tim Burton da bunu çok güzel yapıyor. Masal kıvamında büyüklere filmlerin en sonuncusu: Alice in Wonderland!

Filmden ilk kareler ortaya çıktığından beri bir arkadaşımla beraber filmin gelmesini bekliyorduk, gösterime girdiği gün de (cuma) iş çıkışı soluğu Kanyon'da alıp izledik. Masalda bazı değişiklikler yapılmış. Alice büyümüş, 19 yaşında evlenmek üzere olan bir kıza dönüşmüş. Çocukken düşmüş olduğu tavşan deliğini ve Wonderland'ı hatırlamadan deliğe bir daha düşüyor.

Tim Burton "Geçmişten örnek alabileceğim ve yeniden hayat verebileceğim harika bir versiyonu yoktu. O yüzden kendi Alice'imi yarattım." diyor. Gerçekten de sadece Alice değil, karakterlerin hepsi o kadar güzeldi ki, hala en favorimi seçebilmiş değilim.






Alice in Wonderland Official Trailer
Yükleyen KaraEfendi. - Filmler ve diziler Dailymotion'da

"Ayrıca bence "şapkacı" rolündeki Johny Deep Madonna'ya inanılmaz benzemiş! " diyordum ki, onları tek benzeten ben değilmişim:

Hiç yorum yok:

Pinterest'im

Instagram'ım