24 Nisan 2009

Dolapta bahar temizlği

Hepimizin dolabında giymediğimiz ama iyi para harcadığımız için atmaya kıyamadığımız elbiseler, artık rengi solmuş ama anısı olduğu için saklamaya devam ettiğimiz t-shirtlar, bir gün içine sığabilme ümidiyle aldığımız 2 beden küçük pantolonlar mutlaka vardır. Bu yüzden de kıyafet dolu bir dolaba rağmen, çoğu üzerimize olmayan veya tarzıma aykırı kıyafetler olduğu için "Giyecek hiç bir şeyim yokkk!" diye yakınmaya aynen devam ederiz. Deli gibi alışveriş yapmaya da tabii ki...


Baharın gelişinin şerefine dolabımda sıkı bir temizlik yapmaya karar verdim. Amacım sadece giydiğim ve kendime yakıştırdığım kıyafetlerden oluşan ferah bir dolaba kavuşmak.


Hani bu post.tan ilham alıp, siz de aynı temizliğe girişirseniz diye "kat yapma" konusundaki derin (!) bilgilerimi de paylaşmak istedim.


Pek çoğumuz, -hatta Zara'da aldığım eğitimden önce ben de bu gruba dahildim- kıyafeti elimizde tutup yalapşap kollarını içe bükü ikiye katlayıveririz. Böyle katlanmış kıyafetlerde oluşan bir dolabın düzenli durması mümkün değildir.


Örnek olarak yün olduğu için ütülenmeyen o yüzden de katlaması çok muntazam olmayan bir hırka seçtim. En zoru ile göstermek için. Yoksa ütülenebilir penyelerin katı çok daha kolay ve düzgün olacaktır.


1. adım: Düz bir zemine yayın.



2. adım: Kollarını içe katlayın. Kenar ile paralel katladığınızdan emin olun.


3. adım: Katınız bittiği zaman A4 genişliğinde olmalıdır. Buna göre iki kolu da içe katlayın.


4. adım: Yaka kısmından tutup çabukça ikiye kıvırın ki içeri kıvırdığınız kolların şekli bozulmasın.
Ve ta-da: En şıkından bir kat!




İtiraf şeklinde odamın dün geceki halini de göstereyim. Tüm kıyafetlerimi yere yığmış, hangileri gidecek, hangileri kalacak ayıklaması yaptığım anlardan bir görüntü. Salı pazarına taş çıkarır dağınıklıkta. Epey aşama kaydetmiş olsam da henüz bitmedi.





2 yorum:

Melih dedi ki...

İşine yarayabilir bu dağınıklıkta. :))
http://www.melihguney.com/dev-bulus-2-hareketle-t-shirt-katlama.html

zillosh dedi ki...

Hihih : ))
Epeyce toparlandım ama izledim videoyu da efsaneymis! tesekkurler cok ,)

Pinterest'im

Instagram'ım