12 Nisan 2009

salata sezonu başlamıştır!



Kırmızı et zaten ayda yılda bir yerim, havalar ısınınca beyaz et de o kadar lezzetli gelmemeye başlıyor bana. Şöyle soğuk mezeler olsun ( zeytinyağlı yaprak sarması, humus, piyaz, çerkez tavuğu...) , salatalar olsun çeşit çeşit, mideme giren tek sıcak şey de mis kokulu kahve olsun istiyorum.

Salata konusunda limitsiz bir insanım, beğendikten sonra hiç fark etmez dört kişilik salatayı da büyük bir iştahla yiyebilirim; ama beni hazırlama kısmı çok yoruyor. Hele de eve aç bir giriş yapmışsam ve hazırda hiç bir şey yoksa daradara-doom!!!

Salata sosları konusunda da inanılmaz seçiciyimdir, öyle haphazır olanların çoğunun içindeki yağı beğenmem, fazla yoğun bulurum vs vs. şeklinde kapris abidesi! "Altı üstü salata yahu, ye gitsin!" diyenleri de kınıyorum. =))

Son favori salatam: Iceberg ince ince kesilir. Dilimlenmiş yeşil zeytin, küp küp kesilmiş kaşar peynir, konserve mısır ve Meksika'dan kaptığım alışkanlık üzerine az miktarda Jalapeno - acı sevmiyorsanız amaaan- Iceberg'e karıştırılır.

Ve Knorr'un fesleğenli kekikli salata sosundan bir paket, bir bardağa boşaltılır, zeytinyağı ve seyrelmesi için azıcık suyla karıştırılır. Ve bu salataya dökülür.

Sonuç leziizz! Yanına da bir schnitzel yaptınız mı, on dakikada ziyafet sofrası hazır! : ))

4 yorum:

Ayşegül dedi ki...

Bana hiç bi zaman salata mevsimi gelmez çünkü hiç sevmem =) bi de doymam.. mesela bi cafeye gidilir, insanlar "ben bi salaya alıyım" derler, nasıl doyuyolar anlamam! sandwich forever!

zillosh dedi ki...

Hihi su anda deja-vu yasadım, daha iki gun once bir cafe'ye gidildi, ben salata soyledim, cok yakın bir arkadasım: "Yahu salata dediğin aperatfitir, etin yanına çeşit olsun diye yenir! Nerden kim çıkardı salatanın başlı başına bir yemek olduğunu?" dedi : )

Pilli-Cadi dedi ki...

zilloshcum ben de salata cok severim ama hic bu soslarla denememistim:)
denemek lazim

zillosh dedi ki...

cadıcımmm
diğerlerini cok sevmedim ben ama bu cesidi leziz : ))

hani baska deneyimlerden de memnun kalırsan nollur beni de bilgilendir
malummm bikini mevsimine geri sayımlardayız! : ))

Pinterest'im

Instagram'ım