29 Aralık 2008

Bana aksülamel gösterme!!!


Elime ilköğretim öğrencileri için hazırlanmış bir Türkçe sözlük geçti. Hani metinler vardır, sözcükler seçilir, sözlükten onların anlamlarına bakılır ve sonra o kelimelerle cümle kurulur. Bezmiş öğrenci de “Ben vazo gördüm.” , “Ben vazo aldım.” şeklinde devamlı 'görmek' ve 'almak' fiilleriyle kurar bu cümleleri.
Çok okuyan bir insan sayılabilecek olmama rağmen, sözlükteki kelimelerin çoğunu hayatımda ilk defa gördüm. Bazılarına epeyce de güldüm. Buyurun, rastgele 10 tanesi:
Galiz: kaba ve çirkin
Hamhalat: kaba saba
Heyamola: ağır bir yük kaldırır veya aktarırken hepbirden söylenen söz
Hodbin: yalnız kendini düşünen, bencil
Becelleşmek: Sürekli uğraşmak
(ben cebelleşmek biliyordum ama… )
Cevelan yapmak: dolaşmak
Kakavan: geveze
Pabuççu: Çorapla girilen yerlerde ayakkabıları bekleyen kimse
Perükar: Berber
Aksülamel: Tepki

3 yorum:

sehrin kafasi dedi ki...

bide anhedonik var :)

zillosh dedi ki...

o ne demekmis yavrum? =)))

sehrin kafasi dedi ki...

hiç birşeyden zevk almayan anlamına geliyor...
how ı meet your mother sayesinde ögrenmiştim bende :)

Pinterest'im

Instagram'ım