23 Ocak 2010

Estetik aşkı tazeler mi?










Nasıl Murathan Mungan ne yazsa okuyorsam, Kim Ki Duk da ne yapsa izliyorum. Bayıla bayıla hem de... Üstelik bu insanların ürettikleri eserleri hiç zaman kaybetmeden edinmeme rağmen; izlemek ve okumak için elimden geldiğince bekliyorum. Hemen bitmesinler istiyorum, kendimi o kadar iyi hissetmediğim, bu "iksir"lere ihtiyaç duyabileceğim günlere saklıyorum.

Bugün Kim Ki Duk'un 2006'da çektiği Time'ı izledim. Yine bambaşka bir konu, yine bambaşka bir ele alış... Film bitti, kımıldayamadım, tek bir harfini bile anlamadığım alfabeden oluşan casta bakakaldım.

Aşkın ne kadar zarar verici olabileceğini, aşk dahil her türlü takıntının insan psikolojisini ne denli zedeleyebileceğini Kim Ki Duk uslübuyla izlemiş oldum.


İki yıldır birlikte olan ve birbirlerini seven bir çift var. Uzun soluklu ilişkilerin olağan kaderi olan heyecan kaybı dönemine gelmişler. Kadın adamın her hareketini oldukça kıskanıyor, olay çıkartıyor ve sürekli olarak "Hep bu aynı sıkıcı yüze sahip olduğum için özür dilerim." diyip duruyor.

Oldukça güzel bir yüze sahip olmasına rağmen soluğu estetik merkezinde alıyor ve "Daha güzel olmak istemiyorum. Sadece değişmek istiyorum." diyerek oldukça kapsamlı bir ameliyet geçiriyor. Tamamen iyileşmesinin altı ay alacağını biliyor ve sevgilisine hiçbir şey söylemeden ortalıktan kayboluyor.

Adam altı ay boyunca hem onu özlüyor, hem de yalnızlık çekiyor.
Altı aylık sürecin sonuna gelirken, gizemli bir kadınla tanışıyor.


Tanıştığı kadının eski sevgilisi olduğunu bilmeden onunla bir ilişkiye başlıyor. Görüntüsü tamamen değişmiş olan kadının huyu ise tamamen aynı kaldığından yine mutlu olamıyor. Bu sefer de diğer kadınları değil, kendisinin eski halini kıskanıyor. Çünkü adam kendisini altı ay önce terk etmiş kadını hala sevdiğini dile getirmekten çekinmiyor. Adamın şimdiki sevgilisi de kendisi, hala sevdiği kadın da estetikten önceki hali olmasına rağmen bu onu mutlu etmiyor, tam tersine acı veriyor.

Adam bu durumu öğrenince ortadan kayboluyor. Sonra kadın estetik cerrahından onun da bir ameliyat geçirdiğini ve 6 ay sonra kendisini göstereceğini öğreniyor. Bu sefer karşılaştığı her adam o mu değil mi diye düşünmeye, adamları test etmeye ve delirmeye başlıyor.

Spoiler olmasın diye sonunu söylemiyorum.
Kim Ku Duk filmlerinde olduğu gibi yine ayaklar ve fotoğraflar oldukça ön planda:


Hatta eski bir şaheserine de gönderme yapıyor, bir nevi "Yeni filmler yapsam da hala aklımdasın" der gibi... Bu ilişkinin erkek kahramanının montajladığı film beni Kim Ki Duk'a aşık eden Boş Ev..
Mutlaka izlenmeli!

2 yorum:

Unknown dedi ki...

izlediğimde bi süre kalkmamıştım yerimden.Hiç alakası yokken bile aşk acoso çektiren bi film.2-3 kez daha izlenir :)

zillosh dedi ki...

kesinlikle...
bu adamın bütün filmleri öyle defalarca aynı keyifle izlenebilir =)

Pinterest'im

Instagram'ım