30 Temmuz 2009

en yeni yasaklarımız!

Korkulan, başladığında ne olacak acaba dediğimiz sigara yasağı başladı!!

Bence süper oldu! Hani öyle dumandan rahatsız oluyordum, çok havasız oluyordu, bıdı bıdı yüzünden söylemiyorum bunu. Artık sokaklarda yaşayacağız, aynen bu kış Asmalımescit'te olduğu gibi her yerde yaz kış demeden sokaklarda takılacağız, sokak sobalarıyla...

Ben mesela İstanbul'da her yerde sigara içmek serbestken ağzıma sigara sürmüyordum, sonra kapalı bütün mekanlarda ve binaların 5metre yakınında sigara içmenin yasak olduğu bir şehirde, sırf kapı önü muhabbetinden yoksun kalmamak için Djarum Black tütürür oldum.

Bir barda takılırken, birisiyle kesişiyorsun, aynı anda sigara içmeye çıkıp kapı önünde koyu sohbete girişebiliyorsun. İstanbul'da da aynısı olacak. Her mekanın kapısının önü belki de içeriden daha şen şakrak olacak. Sokaklardaki masalar artacak, sokak kültürümüz gelişecek.


Ama ikinci yasak konusunda bu kadar hoşnut değilim: "Yeni düzenlemeyle alkol reklamının araç ve gıda ile ilişkilendirilmemesi hükmü nedeniyle rakı, vazgeçilmezi olan balık ve beyaz peynir ile aynı reklamlarda yer alamayacak.”

Oldu mu bu şimdi? Balık demek rakı demek! Rakı içenlerden değilim, yine de balıkçıya gittiysem masamda rakı içen biri olmazsa kendimi eksik hissederim. "Rakı balık yapmak" diye bir kavram var yahu bizim hayatımızda.

Yeni Rakı'nın reklamlarına tam da bu yüzden bayıldım:





Hiç yorum yok:

Pinterest'im

Instagram'ım