08 Haziran 2009

bana yazıLmış bir kitap biLe yok!*

Yukarıdaki resim çocuk periyodumda en çok gördüğüm resim olmuştu. Devamlı evlerine gittiğimiz bir aile dostumuzun salonunda, kocaman bir poster olarak asılıydı. Ve o salonda oturduğum süre boyunca etrafımdaki diğer bütün nesnelerden daha ilginç gelirdi, tv izlerken bile gözüm postere kayardı.

Belki de o posterin etkisiyle; hayattaki, filmlerdeki, resimlerdeki, kitaplardaki bazı detaylara kilitlenirim hep. Kimisinden etkilenirim, kimisine sadece gülerim, kimisine aşık olurum, kimisine uyuz... Başka insanların "aa iiyimiş", "salak ya" diyip geçeceği detayları beynime kaydederim evirip çevirip dururum.

Bir yeni başlık da bunun şerefine açıyorum: "şeytan detaylardadır"

İlk olarak da bugün kilitlendiğim hiç de zekice veya esprili değil, tam tersine son derece saçma bir detayla başlıyorum: Usul hukuku prof.u Nevhis Deren Yıldırım'ın yazdığı "Milletlerarası Tahkim Sorunları" ve "Usul Hukuku Genel Esaslar" kitaplarını kızı Serra'ya ithaf etmesi!

Hani genelde roman yazarları eserlerini kızlarına, ailelerine veya hayatlarında kendilerini etkileyen birine ithaf ederler. Akademik kitaplar ise, araştırmalarda çok emeği geçen birilerine, o konuda kendilerine eğitim vermiş bir üstada veya görüşleriyle yeni ufuklar açmış bir prof.a ithafla başlar. Yazdığın akademik eseri kızına ithafla başlatmak nedir? Çocukcağıza hukuk aşısı mı aşılanıyor böyle veya bu bir çeşit sevgi gösterisi mi sayılıyor?

Bence komik gerçekten komik! Ders çalışamıyorum hatta bu yüzden. "Sevgili kızım Serra'ya" benim hukuk boyutundan çıkmam için yeterli bir sebep : )



* Bana yazılmış bir kitap bile yok diye kendimi acındırdıysam da; lütfen bana kitap yazacaksanız eknomik iktisadi filan bir akademik metin yığını oLmasın! Ayrıca maddi bir kitabım olmayabilir; ama bana yapılmış bir kitap (sözlük de bir kitaptır) resmi var, hıh! =)


5 yorum:

Adsız dedi ki...

detaylardan bahaneler üretmeyiniz küçük hanım. o dokuz dersin sınavlarına Serra girmeyecek. ;)

uyumsuzpenguen dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
uyumsuzpenguen dedi ki...

akademik kitaplar da elbet cocuklara, aileye, sevgiliye ithaf edilebilir bence. yazma sürecinde olmuş olabileceği destek bir yana bazı insanlar için çocukları hayata tutunma/devam etme sebebidir (içimdeki anne konuştu :) )

zillosh dedi ki...

iste bu mantık bana cok yabancı : )

sonucta bu roman değil ki, ilham olsun destek olsun, derste bin kere anlattığı şeyleri yazılı hale getiriyor ve buna yardım eden bilmemkaç tane de asistanı var, onlara niye ithaf etmiyor diye kızıyorum ben de (sanırım benim de içimdeki potansiyel asistan konusuyor : ) )

musa özcan dedi ki...

Poster detaydaki şeytanı yansıtabilmiş mi tartışılabilir. Hadi diyelim poster erkeğin aklındaki ayrınyı yansıtmış... Ya kadın... Kadının yüzüne hangi görüntü yapıştırılmalı...

Pinterest'im

Instagram'ım